A central aim and ever-lasting dream of computer science is to put the development of hardware and software systems on a mathematical basis which is both firm and practical. Such a scientific foundation is needed especially for the construction of reactive programs, like communication protocols or control systems.
For the construction and analysis of reactive systems an elegant and powerful theory has been developed based on automata theory, logical systems for the specification of nonterminating behavior, and infinite two-person games.
The 19 chapters presented in this multi-author monograph give a consolidated overview of the research results achieved in the theory of automata, logics, and infinite games during the past 10 years. Special emphasis is placed on coherent style, complete coverage of all relevant topics, motivation, examples, justification of constructions, and exercises.
ترجمه فارسی (ترجمه ماشینی)
هدف اصلی و رویای همیشگی علوم کامپیوتر این است که توسعه سیستمهای سختافزاری و نرمافزاری را بر مبنای ریاضی قرار دهد که هم محکم و هم عملی باشد. چنین پایه علمی به ویژه برای ساخت برنامه های واکنشی مانند پروتکل های ارتباطی یا سیستم های کنترل مورد نیاز است.
برای ساخت و تجزیه و تحلیل سیستم های واکنشی، یک نظریه زیبا و قدرتمند بر اساس تئوری خودکار، منطقی توسعه یافته است. سیستمهایی برای مشخص کردن رفتارهای نامحدود و بازیهای دو نفره بینهایت.
19 فصل ارائهشده در این تکنویسی چند نویسنده، نمای کلی تلفیقی از نتایج تحقیقات بهدستآمده در تئوری خودکار، منطق، و بازی های بی نهایت در 10 سال گذشته تأکید ویژه بر سبک منسجم، پوشش کامل همه موضوعات مرتبط، انگیزه، مثالها، توجیه ساختها و تمرینها است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.