This robust CD contains source code from the book as well as examples of OpenGL games in the online game development community. Also included are a variety of tools such as the OpenGL libraries, GLUT, Paint Shop Pro shareware, and sound editing software. This book is a complete guide to game development using the OpenGL graphics API. It also covers how to integrate the non-graphical elements of Microsoft’s DirectX into OpenGL games so that users can incorporate sound, music, and network functions. Teaching users how to use OpenGL to create dynamic 3D environments and effects for use in game development.
ترجمه فارسی (ترجمه ماشینی)
این سی دی قوی حاوی کد منبع کتاب و همچنین نمونه هایی از بازی های OpenGL در جامعه توسعه بازی آنلاین است. همچنین ابزارهای مختلفی مانند کتابخانههای OpenGL، GLUT، اشتراکافزار Paint Shop Pro و نرمافزار ویرایش صدا گنجانده شدهاند. این کتاب راهنمای کاملی برای توسعه بازی با استفاده از API گرافیکی OpenGL است. همچنین نحوه ادغام عناصر غیر گرافیکی DirectX مایکروسافت در بازیهای OpenGL را پوشش میدهد تا کاربران بتوانند صدا، موسیقی و عملکردهای شبکه را ترکیب کنند. آموزش به کاربران نحوه استفاده از OpenGL برای ایجاد محیط های پویا و افکت های سه بعدی برای استفاده در توسعه بازی.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.